Anticonceptionalele Nu Ingrasa

Acum cateva luni a fost publicata o metaanaliza care concluziona ca anticonceptionalele nu cresc riscul de cancer, chiar daca asta e una dintre marile ingrijorari cand vine vorba de tratamentele cu anticonceptionale. A venit randul clarificarii situatiei referitoare la ingrasat.

Studiul a fost facut pe maimute impartite in functie de greutate in normoponderale si obeze. Ambelor grupuri li s-au administrat contraceptive orale continand etinil estradiol si levonorgestrel timp de 8 luni.

La sfarsitul perioadei de tratament cu anticonceptionale, greutatea si indicele de masa corporala (IMC) in grupul maimutelor normoponderale nu a scazut semnificativ, dar la maimutele obeze s-a inregistrat o scadere semnificativa atat a greutatii totale, cat si a procentului de grasime tin masa totala a corpului.

La ambele grupuri s-a intensificat metabolismul bazal in timpul tratamentului cu anticonceptionale. Nu au existat diferente in ingestia de alimente sau activitatea fizica.

Studiul a fost publicat in Human Reproduction. S-a ales studierea efectului anticonceptionalelor asupra greutatii la maimute din rasa Rhesus macaque pentru ca au sistemul reproducator foarte asemanator cu al omului, iar controlul parametrilor aferenti alimentatiei este mai usor de stabilit la animale in laborator decat la oameni.

9 raspunsuri

  1. buna eu ma numesc Duma Adina sunt din bacau si am 20 de ani si eu am trecut cu greu prin aceste medicamete si mam ingrasat aproape 10kg.e rau dar inca nu inteleg care este diferenta?sau daca are lagatura cu fiecare corp uman in parte?sau ce fel de contraceptive folosesc…,asi vrea si eu un raspuns dupa toate medicamentele prescrise de doctori am ajuns ca fac si 2 chisturi pe un ovar si ami deranjeaja si menstruatia si nici insarcitata nu pat ramane am fost la diferiti doctori si meau prescris numai medicamente.Eu asi dori sa ma pot opera cumva cu laserul sa scap odata de toate astea.ati putea dumneavoastra sa ma indrumati?sau macar un sfat sa_mi dati?multumesc

  2. Laurentiu Craciunas

    Buna Adina, raspunde te rog la cateva intrebari:
    1. Care a fost motivul tratamentului cu anticonceptionale (contraceptie simpla sau tratarea unei afectiuni)?
    2. Ce anticonceptionale ai luat?
    3. Stii sa ai vreo patologie?
    4. Ai facut analize inainte de tratament? Daca da, ce rezultate au avut?
    5. Cate kilograme ai avut inainte si dupa tratament? Ce inaltime ai?
    6. Ai luat si alte medicamente in perioada asta?
    7. Cat timp ai luat anticonceptionale?

  3. buna ma numesc catalina am 22 de ani si am nevoie de un sfat am laut anticonceptionale 7 ani!!si de curand ma dureau sanii foarte tare m am speriat si am mers la medic…mi au spus ca am mastoza fibrochistica dar sa nu ma sperii ca se mai intampla la fetele tinere.I am specificat medicului ca am luat anticonceptionale si mi au recomandat sa renunt..bun am renuntat durerile au disparut(anticoncept le luam pentru chist ovarian menstruatie neregulata acnee)…problema e ca fara pastile fata mea arata jalnic nici nu ma pot machia…am citit undeva ca vitex agnus castus e bun pentru deregarile hormonale cauzate de anticoncept luate pe o per lunga (cazul meu)si ca amelioreaza sau reduce acneea crede ma ca sunt disperata acneea mea dispare numai cu anticonceptionale spune mi ce sa fac daca e bn sau nu sa iau vitex sau mastodynon pt ultimul am reteta de cand am fost la medic…i am explicat problema cu anticoncept si acneea si a zs ca asta ar regla…ast raspuns te rog…multumesc

  4. salutare, am citit acest articol inainte sa tin un tratament hormonal si acum dupa ce l-am terminat…sincer de ingrasat in timp ca luam pilulele nu m-am ingrasat, dar dupa am luat cam 3 kg si asta n-ar fi prima data, de fiecare data cand am luat tratament hormonal m-am ingrasat la terminarea acestuia….
    acum am luat yasmin, timp de 3 luni pt reglarea menstrei si a ovulatiei, iar in adolescenta am mai luat mercilon pt a reduce inflamatia la un ovar vreo 9 luni si atunci m-am ingrasat vreo 9 kg…
    am avut parte ce-i drept si de tratamente hormonale mai agresive , inainte de a lua yasmin, si dupa acestea am luat foarte mult in greutate, tot la terminarea lor; in decurs de 4-5 luni am luat aproape 15 kg.
    te intreb daca este normal sa se produca procesul de ingrasare dupa tratament, fara sa schimb nimic in dieta sau in activitatea fizica?
    multumesc

  5. Laurentiu Craciunas

    Buna,

    2-3-4 kg in cateva luni, in plus sau minus, nu au semnificatie patologica. Daca e vorba de 10-15 kilograme, atunci da, dar trebuie tinut cont de faptul ca e matematica simpla: daca energia acumulata prin alimentatie este mai mare decat energia consumata in activitatea zilnica se va ajunge la castig in greutate.

    Indiferent de ce tratamente faci, principiul ramane acelasi.

    • buna..am si eu o nelamurire…iau anticonceptionale yasmine de 2 ani..timp de 1an si jumatate nu am avut probleme dar in tim de 5 luni am pus 10kg si in plus in ultimele 2 luni menstruazia nu imi mia vine in aceeasi zi cum imi venea inaine…ce ma puteti sfatui?

  6. da eu inteleg matematica foarte bine si stiu la ce te referi, problema este ca atunci cand am luat depo-provera am avut si probleme digestive, la fel si cand am luat yasmin, in concluzie am mancat mai putin si am marit aportul de fructe si legume proaspete, insa n-am schimbat nimic la modul meu de viata….acelasi tip de miscare l-am avut si de mancat am mancat mai putin si cantitativ si calitativ(ma refer la mancaruri mai sarace in calori). ceea ce ma deranjeaza este faptul ca sunt umflata in zona de sub barbie si pe maini in partea superioara..si mi-am facut analizele hormonale legate de tiroida si au iesit normale….daca reusesc sa ajung la greutatea pe care o aveam va voi anunta ce a functionat in cazul meu.

  7. daniela carpusor

    am luat 9 luni pastile diane 35 pt ca am avut un chist si au fost ca tratament.am luat pana in iulie,am 2 luni de cand nu mai iau dar as lua altceva deoarece mam ingrasat 7 kg.cand leam inceput aveam 48 si cand am terminat am 55 kg.vreau sa nu ma mai ingras si sa nu am probleme dupa aia daca vreau sa raman insarcinata.

  8. Buna ,am luat si eu anticoncep?ionale Yasmin 3 luni la sfatul medicului ginecologie pt un chist ovarian dup? cele 3 luni am fost la control si era totul in regula . In cele 3 luni am sl?bit 8kg dar dup? ce nu am mai luat am luat 20kg in greutate …

Adauga un raspuns

Campurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicata.

Inainte de a trimite o intrebare medicala te rog foloseste functia de cautare din partea dreapta (sus) a paginii pentru a gasi articolul cel mai potrivit pentru subiectul respectiv. Ofera cat mai multe detalii (varsta, simptome, analize, rezultate etc) pentru a putea primi un raspuns adecvat. Nu este nevoie sa trimiti aceeasi intrebare de mai multe ori, o singura data e suficient. Te rog retine articolul la care ai trimis intrebarea sau aboneaza-te sa primesti atentionare pe email. Daca intrebarea este complexa, iar explicatiile necesita mai mult de 100 de cuvinte, foloseste forumul medical.