Emotii Cu Un Pacient

De mult n-am mai avut emotii in preajma unui pacient…

Tocmai am venit de la spital (~10:00 pm) dupa o seara putin mai neobisnuita fata de restul. Un pacient operat astazi dimineata pentru amigdalita cronica avea dureri intense acuma seara. In mod normal se administreaza un antialgic gen algocalmin. Problema cu pacientul de azi (hai sa-l numim John) este ca s-a internat cu precizarea: polialergic. Pacientii polialergici sunt alergici la o multime de medicamente, nu doar la cele cu care au intrat odata in contact si au avut semne de alergie. Practic te poti astepta la orice.

John stia ca a mai luat algocalmin, iar reactia pe care i-a produs-o a fost varsatura. Asta nu e neaparat un semn de alergie, putand avea mai multe cauze asa ca am decis sa-i facem test pentru algocalmin. I-am injectat o cantitate mica de algocalmin sub tegument pe antebrat pentru a vedea reactia.

Celalalt cadru medical cu care eram a trebuit sa mearga la etajul de mai jos dupa niste fiole pentru tratamentul de seara al celorlalti bolnavi, asa ca am ramas eu singur cu John. John nu stia la ce sa se astepte, la fel cum nu stiam nici eu. Tinea tamponul de vata imbibata in spirt pe locul inde a fost “injectia”. Din cand in cand o mai ridica sa vada daca mai curge sange.

In spitale e deja frig, adica nu stiu daca in toate, dar unde am fost eu era frig. John a inceput sa se ventileze prin miscarea gulerului bluzei cu care era imbracat, dand senzatia ca-i e cald… asta e primul semn ca organismul are o reactie la algocalmin. Nu i-am spus nimic, m-am comportat profi, fara sa-i dau senzatia de nesiguranta, dar deja imi imaginam tot felul de scenarii si incepeam sa caut cu privirea fiole de hemisuccinat (nu speram sa vad adrenalina…).

Imaginatia imi era alimentata si de unele gesturi pe care le facea, ducea mana la buze si si le atingea ca si cum i-ar amorti. Am inceput sa-l intreb “va simtiti bine?”, “va e cald?” “au amortit buzele?” “puteti respira?”, dar toate au fost cu raspuns favorabil 🙂

Reactia se limitase la caldura si la un edem local in zona in care a fost injectat algocalminul. Raspunsul era clar, n-o sa-si poata calma durerea niciodata cu algocalmin fara sa riste un soc anafilactic.

A venit si celalalt cadru medical, iar dupa ce a vazut reactia la algocalmin si-a amintit de piafen. Piafenul este tot un analgezic, dar mai slab decat algocalminul si da reactie alergica in mult mai putine cazuri. Aveam fiola de piafen pe masa, durerile inca persistau, “sa i-o dam, sa nu i-o dam?”. Am adus un dictionar de medicamente pentru a citi toate detaliile despre piafen… exact ce speram: nu da reactie alergica la fel de des ca si algocalminul. La un moment dat fiola de piafen incepe sa se rostogoleasca si cade de pe masa.. ajunge jos, dar nu se sparge.. “ce noroc”, am zis eu… iar replica lui John a fost: “sau poate e un semn…”

O solutie simpla a fost sa-i mai facem un test, acum la celalalt antebrat. Am injectat o cantitate mica de piafen diluat si am asteptat sa vedem raspunsul… acum n-a mai simtit senzatia de caldura si nici macar edem la locul injectarii n-a aparut. Dupa jumatate de ora John era deja in pat in salon, cu durerea calmata si cu speranta ca va putea dormi macar vreo 2 ore noaptea asta.

8 raspunsuri

  1. Norocul lui John :))

  2. Acum trebuei sa-i dati ceaiuri calde ,cred ca o sa-i faca bine si eu am fost operat de amigdalita,dar nu sunt alergic ca John .Dupa operatie am primit ceai de musetel cu un calmant .Mult noroc tie John si medicilor care au fost in preajma ta .
    Este un test din viata pe care unii il trec cu bine.

  3. Silvasan Laura

    Ce bine sa ai langa tine, cadre medicale foarte precaute!Bine ca totul pana la urma a fost ok!

  4. Super articolul! Mai rar intalnesti profesionisti ca in cazul asta, devotati meseriei, cu simtul raspunderii

  5. Stii ce mi se pare mie ciudat..ca Piafenul contine Metamizol,….adik Algocalmin..Esti norocos!

  6. Buna, am citit articolul si am o singura intrebare, de ce nu are alergie la piafen, daca acesta contine metamizol sodic, una si aceeasi cu algocalminul?

  7. Laurentiu Craciunas

    Buna,

    Nu stiu explicatia exacta, dar in cazul medicamentelor care contin si excipienti alergia poate fi la unul dintre excipienti, iar daca un alt medicament nu il contine, dar se bazeaza pe aceeasi substanta activa, nu va determina reactia alergica.

    O alta varianta ar fi legata de configuratia substantei active in spatiu, care ar putea fi diferita de la un produs la altul (cred).

  8. Mama mea e polialergica,în urma cu 3 luni a facut soc anafilactic dup? ce a b?ut medicale.De atunci nu se simte deloc bine,spune ca ii aminteste des limba,i se rosteste fata,în zona gâtului ,nu i-a aer,nu mai stie ce e voie sa m?nânce,pt ca nu stie la ce e alergic de vreo cinci zile fiind internat? în spital numai hidrocortizon primeste,medicii nu stiu ce sa-i mai fac?,as dori un sfat ce sa facem,am dori sa o ducem la un expert ,suntem din jud.Satu Mare.Mama mea are 53 de ani are probleme cu tensiunea ,inceput de osteoporoza cam atât cred.

Adauga un raspuns

Campurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicata.

Inainte de a trimite o intrebare medicala te rog foloseste functia de cautare din partea dreapta (sus) a paginii pentru a gasi articolul cel mai potrivit pentru subiectul respectiv. Ofera cat mai multe detalii (varsta, simptome, analize, rezultate etc) pentru a putea primi un raspuns adecvat. Nu este nevoie sa trimiti aceeasi intrebare de mai multe ori, o singura data e suficient. Te rog retine articolul la care ai trimis intrebarea sau aboneaza-te sa primesti atentionare pe email. Daca intrebarea este complexa, iar explicatiile necesita mai mult de 100 de cuvinte, foloseste forumul medical.