Lipsa De Comunicare

Varianta oficiala cu privire la rezultatele campaniei e prezentata aici: Date noi de la Anca Stefan.

Saptamana trecuta a avut loc o campanie nationala de donare de sange. Organizatori au fost Asociatia REACT si Vodafone Romania, in parteneriat cu Ministerul Sanatatii, Institutul National de Hematologie si Uniunea Nationala a Studentilor din Romania.

Campania s-a desfasurat (editat ulterior) in Bucuresti, Brasov, Arad, Bacau, Cluj-Napoca, Craiova, Constanta, Iasi, Petrosani, Ploiesti, Timisoara, Targu Jiu, Targu-Mures, Resita si Sibiu, deci 14 orase si Bucurestiul.

In total au fost in jur de 1050 de donatori, dintre care 200 in Bucuresti. Impartit la 5 zile rezulta ca in Bucuresti au fost in jur de 40 de donatori pe zi, iar in tara a fost o medie de 12 donatori pe zi (14 centre x 5 zile), numere infime…

Organizatiile Studentilor la Medicina (OSM) din fiecare centru universitar din tara organizeaza anual cate o campanie nationala de donare de sange, iar rezultatele sunt mult peste cele obtinute in campania prezentata mai sus. Pot sa spun despre Cluj doar ca au fost multe zile cu peste 100 de donatori, asta in ideea in care toate fondurile au fost obtinute doar din sponsorizari (fara participarea ministerului).

Pe langa campania nationala, OSM-ul din Cluj prin proiectul “Doneaza!” mai organizeraza cate 2 campanii anual, urmatoarea incepand peste putin timp (prezentarea va aparea curand).

Intrebarile mele:
1. In afara de nume, cu ce a mai participat Ministerul Sanatatii la campania organizata de Asociatia REACT si Vodafone Romania?
2. OSM-ul din Cluj organizeaza astfel de campanii de 8 ani deja, cand apar noi asociatii care vor sa se implice, de ce nu se intereseaza de proiecte similare? Nu se poate dona sange in fiecare zi, trebuie sa treaca 72 de zile de la o donare anterioara, cand faci o campanie noua trebuie sa tii cont si de restul…

5 raspunsuri

  1. Eh, daca erai in Bucuresti ai fi stiut ca sefa de la react e fosta ssmb-ista, s-a certat cu fosta echipa, si-a luat jucariile, si-a facut asociatia asta si trage proiecte de una singura. Mai nou, de cand e angajata Labormed, face campania asta cu ei si o face bine. In schimb, cei de la ssmb, echipa Doneaza!, nici nu vor sa auda de react pt ca ar fi asociatie rivala, fura “clientii”. Sunt multe interese in joc, de ambele parti si nimeni nu vrea sa comunice, orgolii mari de ssm/osm…etc., chiar si fata de organizatiile astea, suntem marunti, sunt multe variabile pe care noi nu le stim, important e ca orice campanie de donare ajuta …. si atat

  2. Laurentiu Craciunas

    E aiurea daca se pune problema de orgolii la nivelul asta si pentru campanii de donare de sange, in fine – asta ar fi in Bucuresti (ca e plecata de la organizatia de acolo), dar cu restul tarii cum ramane?

    Zici ca o face bine? Media de 12 pe zi in tara si 40 in Bucuresti ti se pare ok in ideea in care recoltarile se fac la centrul de transfuzii (ca tot e partener) si ei au numarul lor zilnic de donatori… ?

    Later edit: gandeste-te ca in fiecare campanie se baga o gramada de bani pentru mediatizare si promovare pentru gasirea de donatori, daca nu se respecta un program cat de cat la nivel national ajungi sa promovezi la lume care a donat deja, deci raportul cost/eficienta scade enorm de mult. Munca in echipa da cel mai bun rezultat, mai mult decat suma membrilor separat…

  3. Inteleg ca ai o problema personala cu mine, dar inainte de a publica niste cifre aiurea pe net despre o actiune care are un scop pur umanitar e de-a dreptul jenant…
    Asadar, acei 200 de donatori, daca citeai mai bine in comunicatul de presa, au fost intr-o zi si nu la finalul campaniei. La finalul campaniei au fost 5275 de donatori la nivel national si peste 600 in Bucuresti. (Informatii pe care le poti afla singut de la INHT).
    Te poti convinge si din footgrafiile de la locul faptei…
    http://www.flickr.com/photos/28820108@N07/page2/
    E trist ca sunt oameni care incearca sa denigreze campaniile altor organizatii sperand ca acest lucru le va aduce succes…

  4. Laurentiu Craciunas

    Draga anca,

    crede-ma ca n-am nimic personal cu tine sau cu cineva din organizatia pe care o conduci. Cum ti-am explicat si la telefon, cifrele nu au fost inventate de mine si singurul motiv pentru care le-am publicat a fost faptul ca nu s-a tinut cont de celelalte campanii cu scop similar.

    Linkul de pe care am luat informatiile este aici: sanatateatv.ro – in primul paragraf sunt cifrele, iar in ultimul paragraf se foloseste verbul “a desfasura” la timpul trecut, deci articolul a fost scris dupa incheierea campaniei.

    Astept datele oficiale asa cum mi-ai promos, iar in cazul in care sunt diferente fata de cealalta sursa pe care am folosit-o voi edita articolul.

    Numai bine si succes!

  5. […] Stefan de la Asociatia REACT mi-a trimis un email cu datele despre campania amintita ieri (O sansa pentru viata) spunand ca acestea sunt informatiile corecte, nu cele publicate de SanatateaTV. Mai jos este […]

Adauga un raspuns

Campurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicata.

Inainte de a trimite o intrebare medicala te rog foloseste functia de cautare din partea dreapta (sus) a paginii pentru a gasi articolul cel mai potrivit pentru subiectul respectiv. Ofera cat mai multe detalii (varsta, simptome, analize, rezultate etc) pentru a putea primi un raspuns adecvat. Nu este nevoie sa trimiti aceeasi intrebare de mai multe ori, o singura data e suficient. Te rog retine articolul la care ai trimis intrebarea sau aboneaza-te sa primesti atentionare pe email. Daca intrebarea este complexa, iar explicatiile necesita mai mult de 100 de cuvinte, foloseste forumul medical.