Feed contraboli

Laurentiu Craciunas
Laurentiu Craciunas si Ionel Craciunas
Laurentiu Craciunas si Rodica Craciunas

Oct
2007
25

Majoritatea Atacurilor de Cord la Femei pot fi Prevenite

Un nou studiu arata ca femeile pot evita riscul de a avea atac de cord daca mananca sanatos, beau cantitati moderate de alcool, sunt active fizic, mentin o greutate sanatoasa si nu fumeaza.

Dr. Agneta Akesson, de la institutul Karolinska, Stockholm, a spus ca “Daca femeile ar adopta acest stil de viata, majoritatea atacurilor de cord (ex: 77%) ar putea fi evitate”.

Analizand informatiile din chestionarele referitoare la alimentatie, cercetatorii au identificat 4 tipuri majore de diete: “sanatos” (zarzavaturi, fructe si legume), “de vest/suedez” (carne rosie, carne procesata, pasari de curte, orez, paste, oua, cartofi prajiti si peste), “alcool” (vin, lichior, bere si unele gustari), “dulciuri” (alimente indulcite, bomboane, ciocolata, dulceata si inghetata).

Femeile care au mentinut o dieta sanatoasa – mancand cantitati insemnate de zarzavaturi, peste si legume – si care au baut cantitati moderate de alcool (5 grame pe zi, sau mai putin) au avut un risc de a face atac de cord cu 57% mai mic decat femeile care au adoptat o dieta si un stil de viata mai putin sanatos.

Informatiile au fost trimise catre Reuters de catre Dr. Agneta Akesson.

Daca iti place articolul, trimite-l pe Facebook: Trimite

1 Raspuns la “Majoritatea Atacurilor de Cord la Femei pot fi Prevenite”

  1. doctorc says:

    Poate ca aici ar intra si o viata sexuala sanatoasa,care dupa cum arata studiile pot preveni aparitia bolilor cardiovasculare nu doar a atacului de cord..

Lasa un Raspuns

Daca vrei sa pui o intrebare medicala, citeste articolul asta, te rog.

Problemele medicale detaliate sunt rezolvate pe forumul de medicina.