Feed contraboli

Laurentiu Craciunas
Laurentiu Craciunas si Ionel Craciunas
Laurentiu Craciunas si Rodica Craciunas

Jan
2008
20

Test: Aritmetica Elementara

Mi-am intoxicat sinapsele zilele astea cu Sanatatea Mediului, bine ca am la indemana testele de-aici sa-mi repun in functiune circuitele de transmitere a impulsurilor neuronale… altfel ar fi jale.

Exercitiul de astazi face apel la cunostintele de aritmetica invatate pana in clasa a IV-a, sa vedem cum te descurci.

Folosind cifrele 1, 3, 4 si 6 (fiecare cate o singura data) impreuna cu operatiile elementare (adunare, scadere, inmultire si impartire) trebuie sa obtii rezultatul 24.

Anticipez si raspund la o intrebare care ar putea aparea: da, se pot folosi parantezele. Vei gasi raspunsul corect odata cu testul de saptamana viitoare.

Cat despre exercitiul de saptamana trecuta: Test: Cub Infinit, felicitari Ioana, ai fost cea mai aproape de raspunsul corect (probabil e doar o mica greseala la scriere). Raspunsul oficial este:

test cub infinit

Daca iti place articolul, trimite-l pe Facebook:

71 Raspunsuri la “Test: Aritmetica Elementara”

  1. Botezatu Elena -Laura says:

    Putem folosi: -1,-3,-4 si -6?

  2. Dan says:

    (14 – 6) * 3 = 24

  3. Laurentiu Craciunas says:

    Elena, da, se pot folosi.

    Dan, trebuie cifre individuale, nu asociate :)

  4. Ralu B says:

    6 supra (1-3/4)

  5. Dan says:

    Daca se poate folosi ridicarea la putere, e simplu:
    4 * 6 * 1 ^ 3 = 24

    unde 1^3 e 1 la puterea a treia, adica tot 1.

  6. ionela says:

    ha…si io m-am gandit tot ridicat la putere :P, altfel tot le-am combinat pe acolo si nu-mi da 24 :(

  7. Laurentiu Craciunas says:

    Nu, fara ridicat la putere (1^3 = 1 * 1 * 1, deci practic apare de 3 ori si e voie doar o data)

  8. alina says:

    pai nui corect fiindca in clasa a 4 cum scrie,nu inveti nici puteri si nici sa folosesti numere cu minus si inmultindule sa dea cu plus,si nici nu e corect sa asociezi numarele 1cu 4 sati dea 14,in enunt zice clar cele 4 operatii elementare,deci in concluzie sincer nu cred k exista rezolvare la problema asta!

  9. alina says:

    cititi cu atentie,scrie k exercitiul face apel la cunostintele de clasa a 4 a folosind cele 4 operatii aritmetice elementare,nu puteri,nu cifre cu semnul minus care inmultite dau plus,k la clasa a 4 a asa nu se inavata,si nici numerele asociate,deci in concluzie nu exista solutie care sa dea 24,numa cu cele 4 operatii!

  10. ionela says:

    gata am gasit…..daca il bagam pe 0, care nu este considerat cifra da rezulatatul (1+3*0) + 4 *6 = 24 :D , buna ideea nu?! doar ca am senzatia k nu e tocmai solutia asteptata :P

  11. Laurentiu Craciunas says:

    Primul indiciu: se folosesc neaparat paranteze

    ps: ionela, 0 e cifra, 0-9 toate sunt cifre, dar n-are legatura cu testul…

  12. alina says:

    cand se da rezolvarea?k pe buna asta e fara scapare,poti so invarti so rasusesti si tot degeaba.

  13. Laurentiu Craciunas says:

    alina, nu propun teste care sa n-aiba solutie, eventual e putin trasa de par (cam a fost cazul cerculetelor la gradinita, cand trebuia sa iti dai seama de o smecherie), dar tot solutie e. Testul de astazi are rezolvare clara, care nu lasa loc de discutii, trust me :)

  14. alina says:

    pai ok,dar e logic sa propui lucruri cu solutii,dar daca e trasa de par un pic solutia,atunci nu vad de ce se specifica “cu notiunile de aritmetica invatate pana in clasa a 4 a”, k dk e sa o iei chiar logic numa cu acele notiuni nu merge.ar ok sa mearga chiar is curioasa solutia,fara :un pic trasa de par”,strict cu notiunile de pana la cls 4,nu cred k se rezolva pana nu vad!

  15. Laurentiu Craciunas says:

    Solutia o sa o vezi in testul de saptamana viitoare, asa cum apare aici solutia testului precedent. Am precizat si inainte, solutia testului asta nu e deloc trasa de par, sunt doar cifrele 1, 3, 4, si 6 cu adunare, inmultire, impartire sau scadere intre ele (si cum am zis in indiciu: se folosesc paranteze).

    ps: deja e cineva care a gasit solutia, dar nu e publica inca :)

  16. alina says:

    o solutie ar fi sal scriem pe 6 ca fiind 2+2+2,dupa care sa scrie (2-2+2)*3*4*1=24

  17. Laurentiu Craciunas says:

    N-am inteles exact ce-ai vrut sa zici, dar oricum nu e varianta buna (merg la somn ca am examen dimineata, mai gandeste-te si iti spun dupa-masa daca e bine)

  18. alina says:

    2+2+2=6 este adevarat?da este adevarat k 6 il poti scrie k fiind o suma de mai multi termeni,si de aici e simplu folosesti operatiile elementare,nu o fi solutia pe care doresti tu,sau poate care o sti tui,oricum nu vad de ce nar fi una din solutii,fiindca asta nu a fost precizat cum sa folosesti ciferele,leam folosit pe cele 4,dar na cu o mica smecherie,care sincer un copil destept la clasa a 4 a stie sa scrie o cifra in mai multe moduri.asa k sorry k nu e ce doresti tu,dar in matematica probleme au mai multe variante de rezolvare.

  19. Laurentiu Craciunas says:

    Prima regula pe care ai incalcat-o a fost c-ai folosit de 3 ori cifra 2 si e voie doar o singura data. Apoi tu ai spus ca 2+2+2=6, foarte adevarat, dar in solutie ai folosit 2-2+2 care nu mai e 6… acuma chiar am plecat :)

  20. alina says:

    succesc la examen,oricum or mai fi si alte solutii,dar eu una iti zic k e una dintre multele solutii corecta,k nu e cea care o tu da e ok,dar nu poti zice k nu e buna,din contra daca sti matematica atunci iti vei da seama de artificiul facut!

  21. alina says:

    da dar vezi,in enunt scrie k cele 4 cifre sa le folosesti o singura data,nu si in cazul in acre descompui,dar na hai sa zicem k ar trebui chiar si ultimul bolovan sa gandeasca ce gandeste autorul(in cazul asta tu),ceea ce e mai greu sa gandesti ce doresti tu fara sa deai toate indicatiile

  22. Dan says:

    Ok, stiu ca e o solutie dubioasa, da ce ziceti de asta:

    c.m.m.m.c(4,6) * (3-1) = 24

    c.m.m.m.c e cel mai mic multiplu comun al lui 4 si 6, care e 12.

  23. Laurentiu Craciunas says:

    alina, e ultima data cand mai zic: sunt 4 (patru) cifre, puse intr-o anumita ordine si despatrite de anumite operatii (+, -, *, : ) ajungi la 24. Nu e nici o smecherie aici sunt toate datele problemei. E doar chestie de ordine.

  24. alina says:

    stiu sa citesc k sunt 4 cifre,si degeaba k tiam zis le poti invarti si resuci k tot nu iese,imi pare rau dar nu convinsa de ceaa ce ai zis,adica k e o chestiune de ordine,pana nu vad nu cred,am facut destule calcule si leam rasucit in 75 la% din cazuri,sunt sigura k mior mai scapat,si cat depre c.m.m.m.c tot nu is invata pana in clasa a 4,deci nici asta nar fi un raspuns corect k zice sa se foloseasca operatiile elementare,in concluzie e cam cu cantec problema propusa,e tare ala care o rezolva

  25. alina says:

    stiu sa citesc,nu is analfabeta,sunt sigura k am facut toate calculele posibile si nu iasa,si nu sunt singura,pana si profilor de mate nu lea iesit ce doresti,de asta mam indoit si la inceput k exista solutia care o vrei tu,ceea ce e greu sa patrunda omu in mintea altruia ca sa zica cunm a gandit pers respectiva,deci pana nu vad nu cred k exista solutia care o vrei!

  26. Laurentiu Craciunas says:

    Dupa ce o vezi o sa fii foarte surprinsa pentru ca nu e cum te astepti (cu smecherii, cu informatie pe care n-am zis-o, etc) Pana atunci spor la incercat (daca n-ai renuntat inca) :).

  27. alinaM says:

    rezultat:
    6/(1-3/4)

  28. alina says:

    nam renuntat,ink imi stroc creierii k is foarte curioasa,ceea ce nu e bine k ,curiosii mor repede dar na,chestia e interesanta si ink o sa ma chinui

  29. Botezatu Laura says:

    Abia astept solutia pt ca eu nu reusesc sa o gasesc…:(

  30. Laurentiu Craciunas says:

    Inca un indiciu: fiind 4 cifre, intre ele sunt 3 operatii, iar ordinea lor este: impartire, scadere, impartire.

    • Roxana says:

      Laurentiu ai spus ca operatia nu trebuie sa se repete, iar tu zici de impartire,scadere si iar impartire!!

  31. alina says:

    e logic k is numa 3 orepartii,dar sincer nu are cum sa imparti acester numere si sa le scazi,si rezultatul sa dea 24,poate 2,4 da aia e altceva.

  32. ionela says:

    nu inteleg, cum e posibil ca cele 4 cifre impartite si scazute sa dea 24?! sunt prea mici , ca prin operatiile astea sa ajungi la un nr totusi mare, zici tu ca se poate fara adunare sau inmultire sa dea 24?!

  33. iulia says:

    asta e solutia mea foarte trasa de par: 40:[(6-1) :4]=24 sau acelasi lucru 30:[(6-1):4]=24 … presupunand ca cei de clasa a 4 a se descurca atunci cand nu le iese vreo ecuatie ;) (sau nu fac diferenta dintre 3 si 3 cu un zero adica 30) :))

  34. Laurentiu Craciunas says:

    Mai dau un indiciu: ultimele 2 operatii sunt in paranteza (deja e prea usor). :)

  35. alina says:

    degeaba is in paratnteza,k numerele is prea mici ca sa la imparti si sa le scazi si sa dea si 24,si cum zicea iulia mai sus a adugat la 4 un zero,la inceput de tot o mai asociat cineva 2 cifre si ai zis k nu evoie,deci ?tind sa cred k nare solutie adevara,asta e ca si 3-1=7,exact asa zici tu,imparti valori mici si da valori mari,hai fim seriosi k asa ceva nu exista

  36. Laura says:

    Ai dat totusi cam multe indicii, Laurentiu! In 2 minute am gasit rezolvarea: 6:[1-(3:4)]=24 Totusi m-au impresionat pana la amuzament tentativele celorlalti! ;)) tine-o tot asa cu testele,sunt grozave! cel cu robul mi-a placut foarte mult!

  37. alina says:

    sigur iasa 24?k din calulele cu impartirea si paranteze a iesit numa 2,4 care e total diferit de 24

  38. aadryanaa says:

    eu ma gandeam la 6*(3-1)*radical_din_4 = 24, dar parca nu se invata radicalul la clasele asa mici :) Mai imi bat capul si revin :D

  39. jess says:

    gata, copii, nu va mai chinuiti…6/(1-3/4)=24

  40. ionela says:

    ar mai fi varianta 6*3 – (4*1) =2 – 4 care egal cu 24, fiindca le asociaza, presupunand ca, copilul nu stie sa faca calcule cu solutie negativa

  41. Botezatu Laura says:

    6:[1-(3:4)]=24

  42. Todireanu Catalin says:

    Mda, mi-a dat …2,4 dupa indelungate indicii… deci calculul ar fi 3:[(6-1):4]
    Intrebarea mea logica e…raspunsul e 2,4 pana la urma?!sau 24?

  43. Botezatu Laura says:

    Asta e raspunsul corect:)Astept validarea….:)

  44. Laurentiu Craciunas says:

    Validarea raspunsurilor corecte o sa fie doar sambata, pana atunci spor la gandit :)

    Sunt deja 5 raspunsuri corecte, m-am gandit eu c-am dat prea multe indicii…

  45. Botezatu Laura says:

    6:{1-[(-3):(-4)]}=24, nu am intrebat degeaba daca putem folosi -1,-2,-3,-4.
    Deci am gasit 2 solutii;)

  46. alina says:

    pai bun unde is alea 5 raspunsuri corecte,k nu vad numa asocieri,si rezultat cu virgula,adica 2,4, care nu este egal cu 24.deci pana la urma solutia cu rezultatul 24 cred k a fost gresita in enunt.

  47. iulia says:

    pai probabil ca 2,4 e raspunsul si explicatia ar fi ca cei de clasa a patra nu baga prea tare in seama virgula… ca altfel nu prea stiu cum e….

  48. alina says:

    intersant,sati storci creierii cu un lucru calcul,cu un rezultat zis aiurea,intentionat sau nu.

  49. Botezatu Laura says:

    Pastrativa calmul fetelor….exista solutii…maine o sa le vedeti….Sunt sigura de asta…:)

  50. ionela says:

    so….the answer is…??? sunt curioasa de solutia aia :D

  51. Botezatu Laura says:

    eu am scris 2 solutii…dar nu mi le-a validat…. inca…:D

  52. ionela says:

    oo….felicitari laura, inseamna ca ai gasit raspunsul corect :P

  53. [...] are ca rezolvare: 6:(1-3:4)=24 adica 6:0,25 e defapt 6 inmultit cu inversul (6×4). Felicitari: alinaM, Laura, jess si Botezatu Laura pentru gasirea solutiei corecte (No Ratings [...]

  54. Laurentiu Craciunas says:

    Botezatu Laura, ambele variante sunt defapt aceeasi solutie pentru ca – x – = +, asa puteai pune un – la 6 si unul la paranteza si mai scoteai o solutie, oricum felicitari :)

    alina, ti-a scazut febra?

  55. Botezatu Laura says:

    stiu….ms….interesant noul test….am o solutie dar e cam aiurea…:)

  56. alina says:

    scuzatima,solutia de la comentu 53 e ok,dar faza cu comentu lu laura scuzatima dar copilul la clasa a 4 a nu stie sa faca inmultiri si impartiri cu numere cu minus,ma refer sa folosesti -3:(-4),copilul na invatat asa ceva,si nu stiam k am febra probabil mai controlat si eu nu stiu.

  57. Laurentiu Craciunas says:

    alina, ma refeream la febra jocului… era evidenta.

  58. alina says:

    si ink ceva,nu stiu daca e corecta calculul,k la clasa a 4 a nu se invata sa imparti si sati dea rezultat cu virgula,deci numa cu rest,pana la urma nu e o prb cu cunostinte de cls 4 a,oricum ma bucur pt cei cu rezolvarile lor.

  59. CrinaT says:

    esti draguta, alina, stii? m-ai facut sa rad putin in seara asta. am o dedicatie pentru tine: click aici, enjoy!

  60. mariko says:

    e mijto seitul

  61. silvica says:

    am crezut ca putem folosi numai o data semnul impartirii dar asa da ..felicitari :)

  62. rares says:

    am si eu o intrebare: cate face 0 – 5 pentru un elev in clasa a iv-a

  63. rares says:

    daca raspunsul este 0 vreau sa stiu unde gasesc acest lucru – asa sustine fata mea dar nu poate proba acest lucru

  64. rodica says:

    In multimea numerelor naturale 0-5 nu se poate,nu are raspuns deoarece avem conditia ca descazutul sa fie mai mare decat scazatorul.Adica 0>5.In multimea numerelor intregi rezultatul este -5.
    Daca la scoala i s-a spus ca rezultatul este 0 nu este bine.

  65. adip says:

    6 / [1 - (3/4)] = 24

  66. doni says:

    spuneti-mi care sunt numere semnificative?
    dati-mi ex. de cel mai mic si cel mai mare.
    Merci!

  67. Iulian says:

    As vrea sa prezint si eu o alta solutie si astept parerea moderatorului.
    24-18+18-14+14-11+11-10+6+4=24
    unde:
    24-18=6
    18-14=4
    14-11=3
    11-10=1

  68. mikurigu says:

    (14-6)*3

  69. S.L says:

    Da-mi voie poate am dreptate.
    6+4=10
    10+3=13
    13+1=14
    14+6=20
    20+4=24

Lasa un Raspuns


Daca ai nevoie de un raspuns urgent la problema ta in urmatoarele 48 de ore poti deveni pacient privat. Afla mai multe.