Test: Aritmetica Elementara

Mi-am intoxicat sinapsele zilele astea cu Sanatatea Mediului, bine ca am la indemana testele de-aici sa-mi repun in functiune circuitele de transmitere a impulsurilor neuronale… altfel ar fi jale.

Exercitiul de astazi face apel la cunostintele de aritmetica invatate pana in clasa a IV-a, sa vedem cum te descurci.

Folosind cifrele 1, 3, 4 si 6 (fiecare cate o singura data) impreuna cu operatiile elementare (adunare, scadere, inmultire si impartire) trebuie sa obtii rezultatul 24.

Anticipez si raspund la o intrebare care ar putea aparea: da, se pot folosi parantezele. Vei gasi raspunsul corect odata cu testul de saptamana viitoare.

Cat despre exercitiul de saptamana trecuta: Test: Cub Infinit, felicitari Ioana, ai fost cea mai aproape de raspunsul corect (probabil e doar o mica greseala la scriere). Raspunsul oficial este:

test cub infinit

73 raspunsuri

  1. Botezatu Elena -Laura

    Putem folosi: -1,-3,-4 si -6?

  2. (14 – 6) * 3 = 24

  3. Laurentiu Craciunas

    Elena, da, se pot folosi.

    Dan, trebuie cifre individuale, nu asociate :)

  4. 6 supra (1-3/4)

  5. Daca se poate folosi ridicarea la putere, e simplu:
    4 * 6 * 1 ^ 3 = 24

    unde 1^3 e 1 la puterea a treia, adica tot 1.

  6. ha…si io m-am gandit tot ridicat la putere :P, altfel tot le-am combinat pe acolo si nu-mi da 24 :(

  7. Laurentiu Craciunas

    Nu, fara ridicat la putere (1^3 = 1 * 1 * 1, deci practic apare de 3 ori si e voie doar o data)

  8. pai nui corect fiindca in clasa a 4 cum scrie,nu inveti nici puteri si nici sa folosesti numere cu minus si inmultindule sa dea cu plus,si nici nu e corect sa asociezi numarele 1cu 4 sati dea 14,in enunt zice clar cele 4 operatii elementare,deci in concluzie sincer nu cred k exista rezolvare la problema asta!

  9. cititi cu atentie,scrie k exercitiul face apel la cunostintele de clasa a 4 a folosind cele 4 operatii aritmetice elementare,nu puteri,nu cifre cu semnul minus care inmultite dau plus,k la clasa a 4 a asa nu se inavata,si nici numerele asociate,deci in concluzie nu exista solutie care sa dea 24,numa cu cele 4 operatii!

  10. gata am gasit…..daca il bagam pe 0, care nu este considerat cifra da rezulatatul (1+3*0) + 4 *6 = 24 :D , buna ideea nu?! doar ca am senzatia k nu e tocmai solutia asteptata :P

  11. Laurentiu Craciunas

    Primul indiciu: se folosesc neaparat paranteze

    ps: ionela, 0 e cifra, 0-9 toate sunt cifre, dar n-are legatura cu testul…

  12. cand se da rezolvarea?k pe buna asta e fara scapare,poti so invarti so rasusesti si tot degeaba.

  13. Laurentiu Craciunas

    alina, nu propun teste care sa n-aiba solutie, eventual e putin trasa de par (cam a fost cazul cerculetelor la gradinita, cand trebuia sa iti dai seama de o smecherie), dar tot solutie e. Testul de astazi are rezolvare clara, care nu lasa loc de discutii, trust me :)

  14. pai ok,dar e logic sa propui lucruri cu solutii,dar daca e trasa de par un pic solutia,atunci nu vad de ce se specifica “cu notiunile de aritmetica invatate pana in clasa a 4 a”, k dk e sa o iei chiar logic numa cu acele notiuni nu merge.ar ok sa mearga chiar is curioasa solutia,fara :un pic trasa de par”,strict cu notiunile de pana la cls 4,nu cred k se rezolva pana nu vad!

  15. Laurentiu Craciunas

    Solutia o sa o vezi in testul de saptamana viitoare, asa cum apare aici solutia testului precedent. Am precizat si inainte, solutia testului asta nu e deloc trasa de par, sunt doar cifrele 1, 3, 4, si 6 cu adunare, inmultire, impartire sau scadere intre ele (si cum am zis in indiciu: se folosesc paranteze).

    ps: deja e cineva care a gasit solutia, dar nu e publica inca :)

  16. o solutie ar fi sal scriem pe 6 ca fiind 2+2+2,dupa care sa scrie (2-2+2)*3*4*1=24

  17. Laurentiu Craciunas

    N-am inteles exact ce-ai vrut sa zici, dar oricum nu e varianta buna (merg la somn ca am examen dimineata, mai gandeste-te si iti spun dupa-masa daca e bine)

  18. 2+2+2=6 este adevarat?da este adevarat k 6 il poti scrie k fiind o suma de mai multi termeni,si de aici e simplu folosesti operatiile elementare,nu o fi solutia pe care doresti tu,sau poate care o sti tui,oricum nu vad de ce nar fi una din solutii,fiindca asta nu a fost precizat cum sa folosesti ciferele,leam folosit pe cele 4,dar na cu o mica smecherie,care sincer un copil destept la clasa a 4 a stie sa scrie o cifra in mai multe moduri.asa k sorry k nu e ce doresti tu,dar in matematica probleme au mai multe variante de rezolvare.

  19. Laurentiu Craciunas

    Prima regula pe care ai incalcat-o a fost c-ai folosit de 3 ori cifra 2 si e voie doar o singura data. Apoi tu ai spus ca 2+2+2=6, foarte adevarat, dar in solutie ai folosit 2-2+2 care nu mai e 6… acuma chiar am plecat :)

  20. succesc la examen,oricum or mai fi si alte solutii,dar eu una iti zic k e una dintre multele solutii corecta,k nu e cea care o tu da e ok,dar nu poti zice k nu e buna,din contra daca sti matematica atunci iti vei da seama de artificiul facut!

  21. da dar vezi,in enunt scrie k cele 4 cifre sa le folosesti o singura data,nu si in cazul in acre descompui,dar na hai sa zicem k ar trebui chiar si ultimul bolovan sa gandeasca ce gandeste autorul(in cazul asta tu),ceea ce e mai greu sa gandesti ce doresti tu fara sa deai toate indicatiile

  22. Ok, stiu ca e o solutie dubioasa, da ce ziceti de asta:

    c.m.m.m.c(4,6) * (3-1) = 24

    c.m.m.m.c e cel mai mic multiplu comun al lui 4 si 6, care e 12.

  23. Laurentiu Craciunas

    alina, e ultima data cand mai zic: sunt 4 (patru) cifre, puse intr-o anumita ordine si despatrite de anumite operatii (+, -, *, : ) ajungi la 24. Nu e nici o smecherie aici sunt toate datele problemei. E doar chestie de ordine.

  24. stiu sa citesc k sunt 4 cifre,si degeaba k tiam zis le poti invarti si resuci k tot nu iese,imi pare rau dar nu convinsa de ceaa ce ai zis,adica k e o chestiune de ordine,pana nu vad nu cred,am facut destule calcule si leam rasucit in 75 la% din cazuri,sunt sigura k mior mai scapat,si cat depre c.m.m.m.c tot nu is invata pana in clasa a 4,deci nici asta nar fi un raspuns corect k zice sa se foloseasca operatiile elementare,in concluzie e cam cu cantec problema propusa,e tare ala care o rezolva

  25. stiu sa citesc,nu is analfabeta,sunt sigura k am facut toate calculele posibile si nu iasa,si nu sunt singura,pana si profilor de mate nu lea iesit ce doresti,de asta mam indoit si la inceput k exista solutia care o vrei tu,ceea ce e greu sa patrunda omu in mintea altruia ca sa zica cunm a gandit pers respectiva,deci pana nu vad nu cred k exista solutia care o vrei!

  26. Laurentiu Craciunas

    Dupa ce o vezi o sa fii foarte surprinsa pentru ca nu e cum te astepti (cu smecherii, cu informatie pe care n-am zis-o, etc) Pana atunci spor la incercat (daca n-ai renuntat inca) :).

  27. rezultat:
    6/(1-3/4)

  28. nam renuntat,ink imi stroc creierii k is foarte curioasa,ceea ce nu e bine k ,curiosii mor repede dar na,chestia e interesanta si ink o sa ma chinui

  29. Abia astept solutia pt ca eu nu reusesc sa o gasesc…:(

  30. Laurentiu Craciunas

    Inca un indiciu: fiind 4 cifre, intre ele sunt 3 operatii, iar ordinea lor este: impartire, scadere, impartire.

    • Laurentiu ai spus ca operatia nu trebuie sa se repete, iar tu zici de impartire,scadere si iar impartire!!

  31. e logic k is numa 3 orepartii,dar sincer nu are cum sa imparti acester numere si sa le scazi,si rezultatul sa dea 24,poate 2,4 da aia e altceva.

  32. nu inteleg, cum e posibil ca cele 4 cifre impartite si scazute sa dea 24?! sunt prea mici , ca prin operatiile astea sa ajungi la un nr totusi mare, zici tu ca se poate fara adunare sau inmultire sa dea 24?!

  33. asta e solutia mea foarte trasa de par: 40:[(6-1) :4]=24 sau acelasi lucru 30:[(6-1):4]=24 … presupunand ca cei de clasa a 4 a se descurca atunci cand nu le iese vreo ecuatie ;) (sau nu fac diferenta dintre 3 si 3 cu un zero adica 30) :))

  34. Laurentiu Craciunas

    Mai dau un indiciu: ultimele 2 operatii sunt in paranteza (deja e prea usor). :)

  35. degeaba is in paratnteza,k numerele is prea mici ca sa la imparti si sa le scazi si sa dea si 24,si cum zicea iulia mai sus a adugat la 4 un zero,la inceput de tot o mai asociat cineva 2 cifre si ai zis k nu evoie,deci ?tind sa cred k nare solutie adevara,asta e ca si 3-1=7,exact asa zici tu,imparti valori mici si da valori mari,hai fim seriosi k asa ceva nu exista

  36. Ai dat totusi cam multe indicii, Laurentiu! In 2 minute am gasit rezolvarea: 6:[1-(3:4)]=24 Totusi m-au impresionat pana la amuzament tentativele celorlalti! ;)) tine-o tot asa cu testele,sunt grozave! cel cu robul mi-a placut foarte mult!

  37. sigur iasa 24?k din calulele cu impartirea si paranteze a iesit numa 2,4 care e total diferit de 24

  38. eu ma gandeam la 6*(3-1)*radical_din_4 = 24, dar parca nu se invata radicalul la clasele asa mici :) Mai imi bat capul si revin :D

  39. gata, copii, nu va mai chinuiti…6/(1-3/4)=24

  40. ar mai fi varianta 6*3 – (4*1) =2 – 4 care egal cu 24, fiindca le asociaza, presupunand ca, copilul nu stie sa faca calcule cu solutie negativa

  41. 6:[1-(3:4)]=24

  42. Todireanu Catalin

    Mda, mi-a dat …2,4 dupa indelungate indicii… deci calculul ar fi 3:[(6-1):4]
    Intrebarea mea logica e…raspunsul e 2,4 pana la urma?!sau 24?

  43. Botezatu Laura

    Asta e raspunsul corect:)Astept validarea….:)

  44. Laurentiu Craciunas

    Validarea raspunsurilor corecte o sa fie doar sambata, pana atunci spor la gandit :)

    Sunt deja 5 raspunsuri corecte, m-am gandit eu c-am dat prea multe indicii…

  45. Botezatu Laura

    6:{1-[(-3):(-4)]}=24, nu am intrebat degeaba daca putem folosi -1,-2,-3,-4.
    Deci am gasit 2 solutii;)

  46. pai bun unde is alea 5 raspunsuri corecte,k nu vad numa asocieri,si rezultat cu virgula,adica 2,4, care nu este egal cu 24.deci pana la urma solutia cu rezultatul 24 cred k a fost gresita in enunt.

  47. pai probabil ca 2,4 e raspunsul si explicatia ar fi ca cei de clasa a patra nu baga prea tare in seama virgula… ca altfel nu prea stiu cum e….

  48. intersant,sati storci creierii cu un lucru calcul,cu un rezultat zis aiurea,intentionat sau nu.

  49. Pastrativa calmul fetelor….exista solutii…maine o sa le vedeti….Sunt sigura de asta…:)

  50. so….the answer is…??? sunt curioasa de solutia aia :D

  51. eu am scris 2 solutii…dar nu mi le-a validat…. inca…:D

  52. oo….felicitari laura, inseamna ca ai gasit raspunsul corect :P

  53. […] are ca rezolvare: 6:(1-3:4)=24 adica 6:0,25 e defapt 6 inmultit cu inversul (6×4). Felicitari: alinaM, Laura, jess si Botezatu Laura pentru gasirea solutiei corecte (No Ratings […]

  54. Laurentiu Craciunas

    Botezatu Laura, ambele variante sunt defapt aceeasi solutie pentru ca – x – = +, asa puteai pune un – la 6 si unul la paranteza si mai scoteai o solutie, oricum felicitari :)

    alina, ti-a scazut febra?

  55. stiu….ms….interesant noul test….am o solutie dar e cam aiurea…:)

  56. scuzatima,solutia de la comentu 53 e ok,dar faza cu comentu lu laura scuzatima dar copilul la clasa a 4 a nu stie sa faca inmultiri si impartiri cu numere cu minus,ma refer sa folosesti -3:(-4),copilul na invatat asa ceva,si nu stiam k am febra probabil mai controlat si eu nu stiu.

  57. Laurentiu Craciunas

    alina, ma refeream la febra jocului… era evidenta.

  58. si ink ceva,nu stiu daca e corecta calculul,k la clasa a 4 a nu se invata sa imparti si sati dea rezultat cu virgula,deci numa cu rest,pana la urma nu e o prb cu cunostinte de cls 4 a,oricum ma bucur pt cei cu rezolvarile lor.

  59. esti draguta, alina, stii? m-ai facut sa rad putin in seara asta. am o dedicatie pentru tine: click aici, enjoy!

  60. e mijto seitul

  61. am crezut ca putem folosi numai o data semnul impartirii dar asa da ..felicitari :)

  62. am si eu o intrebare: cate face 0 – 5 pentru un elev in clasa a iv-a

  63. daca raspunsul este 0 vreau sa stiu unde gasesc acest lucru – asa sustine fata mea dar nu poate proba acest lucru

  64. In multimea numerelor naturale 0-5 nu se poate,nu are raspuns deoarece avem conditia ca descazutul sa fie mai mare decat scazatorul.Adica 0>5.In multimea numerelor intregi rezultatul este -5.
    Daca la scoala i s-a spus ca rezultatul este 0 nu este bine.

  65. 6 / [1 – (3/4)] = 24

  66. spuneti-mi care sunt numere semnificative?
    dati-mi ex. de cel mai mic si cel mai mare.
    Merci!

  67. As vrea sa prezint si eu o alta solutie si astept parerea moderatorului.
    24-18+18-14+14-11+11-10+6+4=24
    unde:
    24-18=6
    18-14=4
    14-11=3
    11-10=1

  68. Da-mi voie poate am dreptate.
    6+4=10
    10+3=13
    13+1=14
    14+6=20
    20+4=24

  69. (3-1).[4,6] = 24
    sau:

    1.[3,6].4 =24

  70. unde [4,6]= c.m.m.m.c. dintre 4 si 6

Adaugă un raspuns

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

Inainte de a trimite o intrebare medicala te rog foloseste functia de cautare din partea dreapta (sus) a paginii pentru a gasi articolul cel mai potrivit pentru subiectul respectiv. Ofera cat mai multe detalii (varsta, simptome, analize, rezultate etc) pentru a putea primi un raspuns adecvat. Nu este nevoie sa trimiti aceeasi intrebare de mai multe ori, o singura data e suficient. Te rog retine articolul la care ai trimis intrebarea sau aboneaza-te sa primesti atentionare pe email. Daca intrebarea este complexa, iar explicatiile necesita mai mult de 100 de cuvinte, foloseste forumul medical.

Anunta-ma cand apar raspunsuri. Te poti abona si fara sa raspunzi.