Vinerea trecuta am aflat de noul joc propus de Compania Coca-Cola, e vorba de Coke Zero Game (www.cokezerogame.com). Oricine si-ar da seama ca e un nou mod de promovare a licorii magice, dar e iritanta incercarea de a transmite informatiile catre cortex prin mesaje subliminale.
Daca e sa ne luam dupa legea publicitatii 148/2000, art.6 lit. b), publicitatea subliminala e interzisa in Romania. Atata vreme cat jocul e pe un domeniu .com nu cred ca se incalca legea (chiar daca sunt si romani care acceseaza pagina), sunt curios daca va aparea reclama la jocul respectiv si in Romania.
Acuma sa dau si niste exemple de mesaje pe care cred eu ca incearca sa le transmita (poate sunt usor paranoic):
– in filmuletul de inceput: personajul principal tocmai a fost parasit de prietena, nu a mai ajuns sa cumpere bilete la meciul de fotbal, televizorul i s-a stricat deci nu poate urmari meciul impreuna cu prietenii, e clar una dintre zilele negre ale anului. Salvarea? Cumpara o Coca-Cola, o desface, ia o inghititura si la nici 10 secunde vin 3 dame bine pregatite sa-i salveze ziua. Din privirea pe care o arunca sticlei de Coca-Cola e clar ca fetele n-ar fi venit daca baiatul nu ar fi baut Coca-Cola. Mesajul subliminal: Beti Coca-Cola si asteptati sa vina fetele sa va salveze ziua!
– in continuare trebuie sa alegi masina cu care vrei sa pleci pentru rezolvarea misiunii, evident ambele au vopsita pe caroserie emblema Coca-Cola, am ales „Black Dragon” sa vedem ce se intampla…
– in timp ce sare artistic peste rau mai ia o inghititura de Coca-Cola. Mesajul subliminal: Beti Coca-Cola pentru a scapa de emotii si stress! (probabil acidul din suc e solutia…)
– urmeaza o noua proba: spargerea peretelui cu mingea, inainte ia o inghititura de Coca-Cola. Mesaj subliminal: Beti Coca-Cola pentru a avea putere!
– proba urmatoare presupune impresionarea unui vestiar plin cu fete prin jonglarea mingii, bea niste Coca-Cola. Mesaj subliminal: Beti Coca-Cola pentru precizie si concentrare!
– urmeaza jocul de pinball, bea Coca-Cola inainte. Mesaj subliminal: Beti Coca-Cola sa aveti noroc!
– se termina jocul, personajul principal intra pe stadion intr-o loja privata, e inconjurat de femei si prieteni, bea niste Coca-Cola. Mesaj subliminal: Daca esti cool, bei Coca-Cola!
Inca 2 remarci personale:
1. chiar daca in joc personajul principal bea Coca-Cola la fiecare 2 pasi, la filmarile pentru realizarea jocului nimeni nu bea Coca-Cola: filmul de making-of se poate vedea aici: Making of „The Coke Zero Game” imediat sub: The official Coke Zero game trailer. Dintre indivizii de acolo unul are in mana o ceasca neetichetata (probabil cafea), altul o sticla (diferita de cele ale Coca-Cola) si altul un pahar de MAX. E clar ce parere au si angajatii despre Coca-Cola
2. fiind constienti de raul pe care il fac sanatatii consumatorilor de Coca-Cola, cei din conducere incearca sa-si spele din pacate avand parteneriate cu Crucea Rosie, admirabil…
Gata cu remarcile, inchei cu o prezicere…
Dupa avertismentele TV referitoare la efectele nocive ale alcoolului, tutunului si a unor alimente, cred ca urmatoarele pe lista sunt bauturile racoritoare din clasa carora face parte si Coca-Cola…
cred ca esti un pic paranoic.
La conferinta de Neuroetica la care am partcipat recent, unde au venit profi super bazati de prin Europa si nu numai, ne-au prezentat astfel de metode, si vreau sa spun ca e pe bune, s-au facut studii!
Mesajele subliminale sunt altceva, nu ce intelegi dintr-o reclama. Un mesaj subliminal e o imagine, un frame, un sunet etc. ce vine inregistrat de subconstient.
ok de acord cu voi da ce e de facut !!!
nu mai beti cola(pepsi) k nu e sanatos….eu nu mai beau cola/pepsi de apx 5 ani….si provoaca si dependenta:-s