Conferinta Internationala Antidrog

Am primit astazi un mail de la sefa de serie pe grupul seriei (2) la Yahoo Groups despre Conferinta Internationala Antidrog, Editia a III-a, care se desfasoara la Cluj-Napoca in perioada 25-27 octombrie 2007.

AGENTIA NATIONALA ANTIDROG
SERVICIUL REGIONAL CLUJ
Centrul de Prevenire, Evaluare si Consiliere Antidrog al Judetului Cluj

Impreuna cu UNIVERSITATEA DE MEDICINA SI FARMACIE
Iuliu Hatieganu Cluj-Napoca
anunta
organizarea celei de-a III-a Conferinte Nationale Antidrog
cu participare internationala

CONFERINTA INTERNATIONALT ANTIDROG
Editia a III -a
„Impactul integrarii Romaniei în Uniunea Europeana din perspectiva reducerii cererii si ofertei de droguri ilicite. Tratamentul adictiilor. Provocari si oportunitati”
CLUJ NAPOCA, 25 – 27 octombrie 2007

1. ORGANIZATORI

  • Agentia Nationala Antidrog, Serviciul Regional Cluj si CPECA Cluj
  • Universitatea de Medicina si Farmacie „Iuliu Hatieganu” Cluj-Napoca
  • Co-organizator: Asociatia Femeilor de Afaceri Cluj

Presedinti Conferinta: Prof. Univ. Dr. Pavel Abraham si Prof. Univ. Dr. Marius Bojita
Moderator deschidere oficiala: Comisar sef Jrs. Eugen BOIE

2. PARTENERI
Consiliul Judetean Cluj, Institutia Prefectului Cluj, Primaria si Consiliul Local Cluj-Napoca, Univeristatea Babes-Bolyai Cluj, prin Facultatea de Psihologie si Stiintele Educatiei si Facultatea de Sociologie si Asistenta Sociala, Catedra de Psihiatria Copilului si Adolescentului, Catedra de Psihologie Medicala, Catedra de Sanatate Publica si Management, Inspectoratul de Politie al Judetului Cluj, Brigada de Combatere a Criminalitatii Organizate Cluj, Episcopia Reformata din Ardeal, Arhiepiscopia Ortodoxa Romana a Vadului, Feleacului si Clujului, Colegiul Medicilor, Colegiul Psihologilor, Colegiul Farmacistilor, Ordinul Asistentilor Medicali, Inspectoratul Scolar Judetean Cluj, Centrul de Asistenta Psihopedagogica Cluj, Autoritatea de Sanatate Publică Cluj, Asociatia ALEGE VIATA, Asociatia PREVENTIS Cluj, Asociatia PROTIN Cluj, Asociatia Caritas Eparhial Greco – Catolic Cluj, World Vision Romania, Fundatia Bonus Pastor, Fundatia Agape Pentru Ocrotirea Vietii Cluj, FRCCF.

3. COMITETUL STIINTIFIC:

  • Prof. Univ. Dr. Albert Lorincz Eniko – Facultatea de Sociologie si Asistenta Sociala UBB
  • Prof. Univ. Dr. Baban Adriana – Facultatea de Psihologie si Stiintele Educatiei, UBB
  • Prof. Univ. Dr. Barsan Mircea – Presedinte Colegiul Medicilor Cluj
  • Conf. Univ. Dr. Cristina Borzan – Sef Catedra de Sanatate Publica si Management UMF
  • Conf. Univ. Dr. Horia Coman – Spitalul Judetean Cluj – Sectia III Psihiatrie – Detox
  • Prof. Univ. Dr. Doina Cosman – Sef Catedra de Psihologie Medicala UMF
  • Prof. Univ. Dr. Costin Nicolae – Prodecan Facultatea de Medicina Generala, UMF
  • Prof. „Aaron T. Beck” Univ. Dr. Daniel David – Universitatea Babes Bolyai Cluj Napoca, Facultatea de Psihologie si Stiintele Educatiei
  • Prof. Univ. Dr. Speranta Iacob – Presedinte Colegiul Farmacistilor
  • Prof. Univ. Dr. Felicia Iftene – Sef Clinica de Psihiatria Copilului ÅŸi Adolescentului
  • Prof. Univ. Dr. Felicia Loghin – Decan Facultatea de Farmacie UMF
  • Prof. Marinela Marc – Inspector Scolar Adjunct – Inspectoratul Judetean Scolar Cluj
  • Prof. Univ. Dr. Mircea Miclea – Facultatea de Psihologie si Stiintele Educatiei UBB
  • Prof. Univ. Dr. Nicolae Miu – Sef Clinica Pediatrie II
  • Conf. Univ. Dr. Adrian Opre – Sef Catedra de Psihologie, Facultatea de Psihologie si Stiintele Educatiei UBB
  • Prof. Univ. Dr. Maria Roth Szamoskozi – Sefa Catedrei de Asistenta Sociala – Facultatea de Sociologie si Asistenta Sociala UBB
  • Conf. Univ. Dr. Doina Todea – Catedra de Pneumo-ftiziologie
  • Inspector principal de politie Dragos Gheorghiu – Sef BCCO Cluj

4. COMITETUL DE ORGANIZARE
Comitetului de organizare este compus din: Sef Serviciu Regional Cluj comisar sef Eugen Boie, Director General al UMF – Costel Burca, Conf. Univ. Dr. Cristina Borzan, comisar sef Horea Olteanu – BCCO Cluj, PreÅŸedinte Mihaela Rus – AFA, Mihai Gudea secretar general UMF, inspector scolar Daniela Salagean – ISJ Cluj, Mihaela Meza – Coordonator National Antidrog, Confederatia Caritas Romania, asistent social Alin Pop , psiholog Corina Nistor, sinsp. Sebastian Marcu, Dr. Corina Demian.

5. Secretariatul General al Conferintei va fi in responsabilitatea Serviciului Regional Cluj si va fi condus de Conf. Univ. Dr. Cristina Borzan, Sefa Catedrei de Sanătate Publica si Management UMF. Componenta Secretariatului general: asistent social Alin Pop, psiholog Corina Nistor, sinsp. Sebastian Marcu, Dr. Corina Demian, sinsp. Cristian Palcuş, consilier educatie-invatamant Carmen Moldovan, psih. Roxana Brici, sinsp. Gabriel Butuza, consilier prevenire Szabo Jeno.

6. LOCATIE – Aula Universitatii de Medicina si Farmacie „Iuliu Hatieganu” Cluj-Napoca, str. Pasteur nr. 6

7. OBIECTIVE

  • Generalizarea practicii pozitive interne si internationale privind reducerea cererii de droguri
  • Armonizarea metodelor si practicilor institutiilor abilitate ale statului pentru reducerea ofertei de droguri în Romania si colaborarea cu institutii similare internationale;
  • Generalizarea practicilor pozitive si a metodelor de asistenta integrata a adictiilor din Romania, Comunitatea Europeana si internationala;
  • Cresterea rolului autoritatilor centrale si locale pentru aplicarea si finantarea Strategiei Nationale si a strategiilor judetene Antidrog din perspectiva Romaniei membra a Uniunii Europene si tara de granita la Estul Europei;
  • Atragerea in lupta antidrog a bisericilor si a ONG-urilor cu preocupari in acest domeniu. Cresterea rolului acestora in prevenirea consumului de alcool, tutun si droguri precum si pentru reinsertia socio-profesionala a persoanelor cu comportament adictiv;
  • Aplicarea unitara a noilor reglementari juridice privind regimul precursorilor si a prescrierii în tratamentul uman si veterinar a medicamentelor cu continut stupefiant.
  • Adoptarea de catre participanti la încheierea Conferintei, a unui document final care va cuprinde nevoile imperative, prioritatile si actiunile concrete care trebuie întreprinse in viitorul apropiat in domeniul tratamentului, prevenirii consumului si combaterii traficului de droguri. Acest document va fi dat publicitatii.

8. SECTIUNI:

  • Reducerea cererii

Implicarea scolii, familiei, medicinii si bisericii în prevenirea consumului de droguri in perspectiva integrarii europene.

  • Reducerea ofertei

Necesitatea întaririi şi diversificarii activitatilor institutiilor statului abilitate în prevenirea traficului si consumului de droguri

  • Asistenta integrata a adictiilor

Necesitatile resimtite in Romania privind tratamentul in cura si postcura a consumatorilor de droguri

  • Rolul si implicarea autoritatilor locale si centrale în prevenirea traficului si consumului de droguri

Cresterea rolului autoritatilor centrale si locale pentru aplicarea si finantarea Strategiei Nationale si a strategiilor judetene Antidrog din perspectiva României membra a Uniunii Europene si tara de granita la Estul Europei;

  • Rolul si implicarea Bisericii si a ONG-urilor în prevenirea traficului si consumului de droguri

Necesitatea consolidarii parteneriatelor, a pozitiei bisericii si ONG-urilor care ofera servicii sociale in domeniul toxicodependentei si a prevenirii consumului de droguri

  • Noi reglementari privind regimul juridic al precursorilor si prescrierii stupefiantelor

Aplicarea unitara a noilor reglementari juridice privind regimul precursorilor si a prescrierii in tratamentul uman si veterinar a medicamentelor cu continut stupefiant

TEME PRINCIPALE:

  • Asistenta sociala
  • Psihologie
  • Spiritualitate
  • Prevenirea in domeniul consumului de substante
  • Dependenta de alcool
  • Dependenta de tutun
  • Politicile referitoare la abuzul de substante în Romania si Uniunea Europeana
  • Comunitati terapeutice si programe de reabilitare
  • Consumul de substante stupefiante si sistemul judiciar
  • Cura de dezintoxicare si strategiile de reducere a riscurilor asociate consumului de droguri
  • Diseminarea informatiilor
  • Transmiterea informatiilor si mesajelor prin mijloace media
  • Sanatate publica
  • HIV/SIDA si consumul de substante
  • Alte comportamente adictive

9. POPULATIE TINTA:

  • medici scolari, de familie si de alte specialitati
  • medici psihiatri specialisti si rezidenti
  • asistenti medicali
  • cadre didactice din invatamantul preuniversitar si universitar
  • farmacisti
  • psihologi
  • asistenti sociali
  • sociologi
  • functionari din institutiile publice
  • medici legisti
  • juristi
  • magistrati
  • politisti
  • membri ai grupurilor de suport si auto-ajutor pentru persoanele cu tulburări legate de consumul de substante
  • jurnalisti
  • parinÅ£i
  • studenti si elevi

10. BENEFICIARI

  • Directi: specialistii care isi desfasoara activitatea în domeniul prevenirii, combaterii traficului si consumului de droguri si tratamentului toxicodependentei, autoritatile si institutiile publice cu sarcini in aplicarea si implementarea Strategiei Nationale Antidrog, comunitatile locale, cadrele didactice, parintii, studentii si elevii.
  • Indirecti: consumatorii si consumatorii dependenti de substante psihoactive, populatia tarii în general.

Conferinta va fi creditata cu ore de Educatie Medicala Continua (EMC) de catre Colegiul Medicilor din Romania pentru medici, iar pentru psihologi din partea Colegiului Psihologilor din Romania. Pentru obtinerea certificatului care sa ateste obtinerea creditelor, se va achita taxa de 50 euro.

INSCRIERE
Persoanele care doresc sa participe la Conferinta sunt rugate sa trimita până la data de 15 septembrie 2007 formularul de participare cu următoarele date:

Nume, Prenume……………………………….
Profesie, functie……………………………….
Institutie……………………………….
Pozitie în cadrul organizatiei……………………………….
Adresa postala……………………………….
Telefon-fax……………………………….
E-mail……………………………….

Sex: M / F

Doresc sa particip la Conferinta sau
Doresc sa prezint o lucrare într-una din sectiunile Conferintei
Titlul lucrarii: ………………………………………………………………………………..
Titlul sectiunii…………………………………………………………………………………

Contact:
Telefon/fax: 0264 – 432 899
E-mail: conferinta.antidrogcluj@yahoo.com
Adresa postală: str. Ludwig Roth nr. 19-21, Cluj-Napoca

Pentru prezentarea unei lucrari în cadrul Conferintei, este necesara trimiterea unui rezumat care va avea max. 250 cuvinte si va respecta urmatorul format:

  • Titlul prezentarii
  • Numele autorului (co-autorilor) cu sublinierea numelui persoanei care va prezenta lucrarea
  • Introducere: un paragraf introductiv continand obiectivele principale ale actiunii, interventiei, proiectului sau programului si continutul sau.
  • Metode: un paragraf cu descrierea metodelor, cu explicarea modelelor practice ale actiunii, interventiei, proiectului sau programului, populatia tinta, locatia actiunii, mijloacele si tehnicile de evaluare.
  • Rezultate: Un paragraf cu sumarizarea rezultatelor si schimbarile sau lipsa schimbarilor dupa interventie
  • Discutii: un paragraf de incheiere cu analiza critica a rezultatelor obtinute.

Lucrarile vor fi evaluate de catre specialisti din acelasi domeniu de competenta ca cel al autorilor privind calitatea continutului si adecvarea la obiectivele si sectiunile Conferintei.

Data limita pentru trimiterea rezumatului prezentării: 15 septembrie 2007.

Pentru a putea fi publicate in volumul care va fi editat cu ocazia Conferintei, lucrarile in extenso vor respecta urmatoarele caracteristici:

  • Lucrarile* in extenso vor fi trimise prin e-mail sau înregistrate pe suport electronic (CD).
  • Textul lucrarii va fi scris in Microsoft Word ….. pentru Windows, cu format A4, font Times New Roman cu diacriticele specifice limbii romane si marimea 12 pt.
  • Fotografiile sau graficele vor fi numai alb-negru cu un contrast foarte bun si vor fi numerotate cu specificatii clare în text. Lucrările vor fi tehnoredactate la un rand si nu vor depasi: 6 pagini pentru referate generale, 4 pagini pentru studii clinice si de sanătate publica.

Lucrările vor cuprinde:

  • titlul lucrarii în limbile romana si engleza
  • numele autorului (co-autorilor) cu titlul stiintific, adresa institutiei, numar de telefon la care poate fi contactat, adresa e-mail
  • rezumatul lucrarii in limba romana si engleza
  • continut (de preferinta cu urmatoarele paragrafe: introducere, material si metoda, rezultate, discutii, concluzii)
  • cuvinte cheie, în limbile romana si engleza
  • bibliografia în ordine alfabetica cu mentionarea in text a autorilor citati
  • *Responsabilitatea pentru afirmatiile facute in lucrari revine in exclusivitate autorilor acestora. Lucrarile vor purta la sfarsit semnatura autorilor cu mentiunea „bun de cules” si adresa corecta pentru corespondenta.

Data limita pentru trimiterea lucrarii in extenso: 29 septembrie 2007.

Lucrarile prezentate vor fi în limbile romana sau engleza. La Conferinta se va asigura traducerea simultana din romana in engleza si din engleza in romana.

Cheltuielile legate de masa vor fi acoperite de organizatori.
Cheltuielile legate de cazare si transport vor fi acoperite de participanti.
NOTA: In limita bunavointei sponsorilor, ORGANIZATORII vor incerca asigurarea cazarii gratuite pentru participanti, aspect care va fi comunicat celor interesati.

AGENDA PRELIMINARA

A CONFERINŢEI INTERNATIONALE ANTIDROG, EDITIA A III – A
CLUJ-NAPOCA
UMF „Iuliu Hatieganu” Cluj-Napoca, str. Pasteur nr. 4-6

  • Joi 25 oct. 2007 – seara – Primirea si cazarea participantilor;

– Cocktail receptie de primire a invitatilor

  • Vineri 26 oct. 2007 – Deschiderea conferintei

9.00-10.00 Deschiderea conferintei
10.00- 11.45 1 h 45 – Sesiune în plen
11.45-12.00 Pauza de cafea
12.00-13.00 1 h – Prezentari în plen
13.00-14.00 Pauza de masa
14.00-16.00 2 h – Lucrari pe ateliere
16.00-16.15 Pauza de cafea
16.15-18.15 2 h – Lucrari pe ateliere
18.30 – 20.00 1h 30min. – Targul sponsorilor
20.30-22.00 Cocktail si moment artistic
– Prezentari în plen – Amfiteatrele Victor Preda (etaj 1), Ion Manta (etaj 2) – transmisie simultana

  • Sambata 27 oct. 2007 – Prezentari pe sectiuni

9.00-11.00 2 h – Lucrari pe ateliere
11.00-11.15 Pauza de cafea
11.15-13.00 1 h 45 – Concluzii

Later edit: Dupa un email trimis organizatorilor am aflat ca data limita de inscriere s-a prelungit pana pe 29 septembrie, deci mai sunt 9 zile. Ne vedem acolo!

1 raspuns

  1. Dr Laurentiu Craciunas

    Am primit si formularul de inscriere in format .doc – poate fi descarcat de aici.

Adauga un raspuns

Campurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicata.

Inainte de a trimite o intrebare medicala te rog foloseste functia de cautare din partea dreapta (sus) a paginii pentru a gasi articolul cel mai potrivit pentru subiectul respectiv.

Primeste raspuns RAPID la intrebarea ta de ginecologie: > click aici <

Anunta-ma cand apar raspunsuri. Te poti abona si fara sa raspunzi.