Linia: Ce Te Doare? – 2400 de Mesaje in Prima Luna

Cele 2400 de mesaje primite de Ministerul Sanatatii, de la lansarea Liniei Ce Te Doare? in 29 ianuarie, au fost catalogate astfel:

– 61% se refera la deficiente in asigurarea asistentei medicale in spitale (intarziere ambulante, echipamente nefunctionale, prezumtive cazuri de malpraxis, conduita medicilor, lipsa supravegherii bolnavilor aflati sub tratament in spitale, lipsa medicamentelor in spitale etc.);

– 14% semnaleaza deficiente in asigurarea asistentei medicale ambulatorii (lipsa medicilor de familie, practici ale medicilor de familie, prescrierea de medicamente, programul medicilor de familie);

– 13% vizeaza probleme ale medicilor (lipsa posturilor, dotari insuficiente, relatia cu superiorii, salarii mici, sumele pe care medicii le primesc de la CNAS);

– 7% se refera la probleme legate de medicamente (lipsa medicamentelor in anumite judete, compensarea, solicit?ri de reintroducere a unor medicamente in lista de compensate);

– 3% reprezinta recomandari pentru functionarea sistemului de sanatate (asigurari medicale, fluxuri in spitale);

– 2% semnaleaza probleme care tin de responsabilitatea CNAS (contributia pentru asigurarea de sanatate a persoanelor fizice fara venituri, modul de achizitionare a dispozitivelor medicale, lipsa sau intarzieri ale raspunsurilor la interogari in scris etc.).

4 raspunsuri

  1. Pascale Nicoleta

    Problema mea este urgenta si foarte costisitoare, in sensul ca mama mea e bolnava de Purpura trombocitopenica, este internata de o saptamana la Spitalul Fundeni si nu exista Kituri pentru plasmafereza din cauza fondurilor blocate. Ce facem? avem doua variante: 1- asteptam sa se deblocheze fondurile sau 2 astept sa moara mama fara sa o pot ajuta? Va rog din suflet sa ma ajutati urgent daca e posibil.

  2. Neamt Catalin

    Cum este posibil ca platitor de contributii la sanatate sa nu beneficiezi de ele?
    Iata despre ce este vorba:
    Un caz de colica renala cu litiaza renala.
    Sambata 21.03.2009 sotia a facut o colica renala (piatra la rinichi) fiind pornita pe canal. Am mers la urgenta la ICUTR Cluj unde i s-a administrat un calmant si ne-au trimis acasa spunandu-ne sa venim luni 23.03.2009. Zis si facut.
    Ajunsi luni la Clinica de Urologie, unde erau bineinteles foarte multa lume, am stat la rand, ne-au purtat dintr-un cabinet in altul si pana in jur de ora 16:00 nu au facut nimic la nici un pacient, decat niste ecografii si radiografii. Au stat pacientii nemancati si nebauti atatea ore, ca in final sa ne spuna sa mergem la o clinica privata, fara a ne da alternativa de a alege daca vrem acolo sau in clinica de stat unde isi aveau serviciul doctorii. Pur si simplu ne-au trimis la acea clinica privata care se numeste LUKMED (clinica sefului de la Urologie prof. dr. Lucan M.).
    La cazul meu, de exemplu, m-a costat 500 euro.
    Vi se pare normal ca microinterventiile sau orice interventie sa nu se faca la clinica de stat, unde dispun de aparatura necesara si moderna, si sa te trimita la clinica lui pentru a se imbogatii cat mai mult?
    O fi dl.dr. Lucan unul dintre cei mai buni doctori urologi din tara, nu contest asta, dar e de neconceput ceea ce se intampla la ICUTR Cluj. Pur si simplu e un monopol acolo. Nu misca nimeni nimic fara sa treaca pe la Dr. Lucan.
    Nu e suficient ca platim enorm la sanatate in fiecare luna, mai trebuie sa platim si la privati (care de fapt sunt tot cei de la stat), si nu orice suma.
    Mi se pare firesc si normal sa mergi de bunavoie la clinica privata, atunci cand nu esti multumit de ce ti se face la stat sau orice alte motive, dar nu sa te trimita pur si simplu acolo fara sa-ti dea o alternativa.
    Mai sunt multe de spus despre acest lucru, poate chiar foarte multe, numai dupa o zi de stat acolo si ascultandu-i pe oamenii care au trecut pe la ICUTR Cluj.
    Te ingrozesti.
    Nu stiu daca poate sa schimbe cineva ceva acolo dar nu e bine ce se intampla mai ales ca suntem in UE.
    Probabil ca nici nu o sa ajunga mesajul in mana ministrului sanatatii, dar macar mi-am facut datoria si am scris.
    Va las si un nr. de telefon daca e nevoie de mai multe informatii, deoarece poate ca nu m-am facut inteles 100%.
    0742085488 Catalin NEAMT
    Va multumesc.

  3. Am fost la Clinica de Urologie din Cluj, pentru a-i schimba lui tata (88 de ani) sonda, tata avind o recidiva de adenom de prostata (operat in 1981). Ca sa fiu sigura ca nu intimpin greutati, am trecut cu o saptamina inainte pe la clinica sa intreb daca ii schimba sonda lui tata si ce hirtii trebuie sa aduc.
    Sosind cu tata, dupa ce am asteptat o jumatate de ora, intr-o sala de asteptare sufocanta, m-a luat rapid in primire un doctor tinerel, caruia i-am spus ce doresc, i-am aratat toate hirtiile care mi le-a cerut(trimitere de la doctorul de familie, copie dupa talonul de pensie, cartea de identitate). Dar i-am pus in fata si toate analizele pe care i le-am facut de un an de cind tata a recidivat cu adenomul de prostata. Nu cred ca doctorul le-a studiat ca m-a trimis imediat cu tata la ecografie (tata avea la dosar o ecografie facuta cu o luna si jumatate in urma). N-am avut timp sa-i atrag atentia doctorului ca mi-a dat de inteles sa plec, ce mai stau?
    Ei, si de-aici a inceput cosmarul ! La ecografie am stat 2 ore pina i-a venit rindul lui tata, desi erau cam 20-25 de persoane, apoi toata lumea a mai asteptat 2 ore sa soseasca un doctor care facea „evaluarea” analizelor. Ne-a venit rindul dupa inca o ora, noroc ca nu mai ramaseseram atitia. Asa ca dupa 5 ore de facut o ecografie (pe care n-am cerut-o) am inceput sa insist sa vina cineva sa-i schimbe lui tata sonda. Mi s-a aruncat din mers ca puteam sa ma duc la Centrul de Diagnostic si Tratament (Policlinica), parca eu, ca un simplu cetatean, pot sa stiu toate posibilitatile de tratament.
    Am ajuns acasa dupa 5 ore si jumatate de pierdut vremea, intr-un aer de nerespirat (salile de asteptare nu au ferestre, dar nici aer conditionat), eu cu durere de cap, tata foarte obosit si flamind. Cred ca o asemenea organizare ar trebui brevetata, s-ar putea sa o mai foloseasca si altii pentru testarea nervilor si sanatatii pacientilor („pacient” inseamna rabdator, linistit).

  4. Dr Laurentiu Craciunas

    Asta nu e un caz singular si nici nu se intampla doar la Urologia din Cluj. Atata timp cat in Romania numarul de medici raportat la numarul populatiei este mult mai mic fata de alte tari e normal sa fie timpi de asteptare mari. Asta nu e vina nici a medicilor, nici a spitalului, e o problema care nu are alta rezolvare decat cresterea numarului de medici.

    Nu vreau sa iau apararea nimanui, nici eu nu sunt multumit de situatia care e acum la noi (ba din contra), dar aspectul asta ar trebui prezentat celor care administreaza linia telefonica, pentru ca sigur nu vor veni sa citeasca aici…

    Sanatate multa!

Adauga un raspuns

Campurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicata.

Inainte de a trimite o intrebare medicala te rog foloseste functia de cautare din partea dreapta (sus) a paginii pentru a gasi articolul cel mai potrivit pentru subiectul respectiv.

Primeste raspuns RAPID la intrebarea ta de ginecologie: > click aici <

Anunta-ma cand apar raspunsuri. Te poti abona si fara sa raspunzi.