De-a lungul timpului au avut loc tot felul de parteneriate intre companiile implicate in industria farmaceutica: Merck a colaborat cu Bristol-Myers Squibb (pentru un antidiabetic, fara succes) si Schering Plough (pentru Vytorin), iar Pfizer s-a aliat cu Warner-Lambert (pentru Lipitor) inainte sa cumpere toata compania. Aliantele s-au facut doar pentru cate un medicament sau pentru intreaga companie, iar noua idee de colaborare intre GSK si Pfizer este interesanta din punctul asta de vedere: cele 2 companii se aliaza pentru un domeniu destul de larg, sectorul de medicamente anti HIV/SIDA.
Initial, GSK va risca mai mult, venind cu 85% din investitie, in timp ce Pfizer participa cu doar 15% din cele 370 de milioane de dolari, suma care reprezinta capitalul noii companii localizata in Londra.
In momentul de fata, in lume, exista 33 de milioane de persoane infectate cu HIV, iar calculele celor care au stabilit alianta arata ca noua companie va atrage 19% din piata medicamentelor anti HIV/SIDA.
GSK vinde medicamente anti HIV/SIDA in valoare de aproximativ 2,2 miliarde de dolari pe an, dar trendul este descendent, asteptandu-se vanzari de doar 740 de milioane de dolari pana in 2014. Daca alianta va avea succes, scaderea vanzarilor GSK nu va fi asa brutala, scazand doar 1/3 in loc de 2/3 pana in 2014.